Ik heb direct op de homepage van mijn bedrijf een ‘over ons’ stukje heeft staan, maar ik zie ook nog regelmatig websites van ZZP’ers en MKB bedrijven die een ‘over ons’ pagina op hun website hebben staan en dat kan prima werken. De vraag is alleen even, wat zet je er neer en wat zeker niet!

Wees toegankelijk met de over ons pagina

Wees in ieder geval toegankelijk of laat zien dat je toegankelijk bent. Begin met het denken vanuit de bezoeker. Bezoekers van je website stellen zich, over het algemeen, de volgende vragen, wie of welke organisatie zit er achter deze website, wat doen ze en wat zou ik er eventueel aan kunnen hebben. Dus laat zien wie je bent, wat je doet, en waarom je het doet. Met andere woorden wat is het wat jou iedere dag weer energie geeft en waarom. Vertel eventueel ook iets over de mensen die bij jullie werken, wat hun achtergrond en specialiteit is. Ook kun je natuurlijk foto’s en filmpjes vanuit je kantoor of werkkamer op de pagina zetten.

Klantreacties op je over ons pagina

Heb je grotere of kleinere klussen voor klanten succesvol afgerond. Hier kun je zeker iets over vertellen op je over ons pagina. Vraag aan je klanten op een aanbeveling en plaats die op de over ons pagina. Toekomstige klanten kunnen zich zo al een aardig beeld van jou of je organisatie vormen.

Missie en visie

Als je er voor wilt zorgen dat je bezoekers snel je website links laten liggen, moet je vooral je missie en visie plaatsen op je website. Nee echt, ik maak geen grapje, een missie en visie spreken de bezoekers van je bezoekers niet tot de verbeelding, die zijn vooral saai. Een goed geschreven en persoonlijk verhaal is dat zeker niet.

Wees echt

over ons

Foto door rawpixel.com van Pexels

 

Je bent wie je bent, dus denk goed na over welke stijl je gebruikt en welke potentiële klanten tot jouw doelgroep behoren. Humor en een vlottere schrijfstijl kunnen prima, maar ben je een advocatenkantoor of een begrafenisondernemer dan zul begrijpen dat je tone of voice een heel andere moet zijn, dan wanneer je een uit jongere mensen bestaand marketingbureau bent. Wees dus echt. 

Call to action

Ja, inderdaad roept de lezers van je over ons pagina uiteindelijk op tot actie. Met andere woorden, zeg ze dat ze altijd contact op kunnen nemen. Met vragen, met de wens om meer informatie. 

Voorbeeld

Wat is nu een mooi voorbeeld van een goede over ons pagina? In dit geval is het een over mij pagina, en gaat het om de website van Petra van de Broek, tekstschrijven en online marketeer. Een mooi praktijkvoorbeeld van hoe het zou moeten werken.

Meer

Je kunt heel veel meer op je over ons pagina kwijt. Meer dan dat ik in deze blog nu zo heb beschreven, wil je meer weten over wat er mogelijk is. Ik hoor het graag van je. 

John Warnas

john@lynx-internetservices.nl